poniedziałek, wtorek i czwartek w godzinach 10.00 - 15.00
środa - dzień wewnętrzny
piątek w godzinach 10.00 - 14.00
Widok zawartości stron
Oprogramowanie
i aplikacje wspierające naukę
Widok zawartości stron
Widok zawartości stron
Widok zawartości stron
Widok zawartości stron
Widok zawartości stron
Trello - organizacja zadań i czasu pracy
Trello to aplikacja internetowa przeznaczona zarówno na komputery, jak i telefony, która umożliwia tworzenie list zadań, ich grupowanie oraz bieżące zarządzanie nimi. Możliwa jest także współpraca zespołowa oraz przypisywanie zadań do poszczególnych jego członków.
Grupowanie obowiązków i nadawanie priorytetów, zarządzanie pracą zespołu
- Stworzyć tablice i dzięki temu organizować to, nad czym pracujesz.
- Korzystać z tablic samemu oraz razem ze znajomymi, rodziną lub zespołem.
- Dostosowywać tablice pod różne procesy pracy i do różnych projektów.
- Dodawać listy zadań na kartach.
- Przypisywać zadania sobie i współpracownikom.
- Pisać komentarze wspólnie ze znajomymi lub zespołem.
- Załączać pliki z Google Drive i Dropbox.
- Przesyłać zdjęcia i wideo.
Pierwsze kroki i obsługa Trello
Aplikacja Trello składa się z czterech podstawowych elementów, które oferują różne funkcjonalności:
Rys. 1. Strona główna z widokiem Tablicy, numerami zaznaczono kolejne elementy funkcjonalne aplikacji Trello: nr 1 oznaczony kolorem żółtym - Tablica, nr 2 oznaczony kolorem pomarańczowym - Lista, nr 3 oznaczony kolorem jasnozielonym - Karta, nr 4 oznaczony kolorem ciemnozielonym - Menu.
1. Tablica – jest to główne miejsce grupujące wszystkie zadanie i aspekty danego projektu, wydarzenia czy problemu.
Rys 2. Widok Tablicy Trello, strzałkami oznaczono elementy: nr 1 oznaczony kolorem pomarańczowym - Moja Tablica, nr 2 oznaczony kolorem bordowym - Ulubione, nr 3 oznaczony kolorem jasnozielonym - Widoczne dla oraz nr 4 oznaczony kolorem kremowym - Zaproś, które umożliwiają edycję ustawień danej Tablicy.



- Opis karty (2);
- Edytować dodany załącznik lub dodać nowy plik (3). Jeśli to pole się nie wyświetla i nie mamy tutaj żadnego załącznika, to pierwszy nowy plik można dodać w menu po prawej stronie.;
- Stworzyć i zarządzać Listami zadań należącymi do danej Karty. Wykonane podzadania znajdujące się na tej Liście zadań możemy zaznaczyć jako wykonane, co pozwala monitorować postęp prac. W jednej Karcie może być więcej niż jedna Lista zadań.;
- Dodać komentarz (5);
- Zmienić kolor okładki naszej karty wg własnych preferencji (6)
Rys. 6. Widok zmiany okładki Karty.
- Dodać etykietę kolorystyczną, która pozwoli nam na pierwszy rzut oka pogrupować nasze Karty lub nadać im odpowiednią hierarchię (7).
Rys 7. Widok nadawania etykiet do wybranej karty.
- Przy użyciu bocznego menu można przenosić, kopiować, archiwizować i udostępniać swoją Kartę (8).
4. Menu – Kiedy jesteśmy w widoku swojej Tablicy to po prawej stronie możemy znaleźć Menu, które służy do zarządzania swoją tablicą. W tym miejscu możemy m.in. edytować ustawienia ogólne Tablicy, zmienić kolor jej tła, dodać opis charakteryzujący naszą tablicę, a także filtrować swoje karty oraz monitorować wszystkie działania dzięki zakładce Aktywność.
Rys 8. Widok bocznego menu znajdującego się w widoku głównym Tablicy.
Skróty klawiaturowe
- Widok tablicy:
- Strzałki nawigacyjne – poruszanie się między poszczególnymi elementami naszej tablicy, np. pomiędzy kartami.
- ENTER – otworzenie karty.
- Symbole < i > - przeniesienie zaznaczonej karty.
- E – szybka edycja zaznaczonej karty.
- ESC – anuluj lub zamknij kartę.
- SHIFT + N – dodaj nową kartę.
- Symbol / - wyszukaj.
- CTRL C, CTRL V – kopiuj, wklej.
- F – filtruj karty
- Widok otwartej karty:
- L – ustawienie etykiety.
- Cyfry – nadanie wybranej etykiety kolorystycznej:
- 1 – kolor zielony
- 2 – kolor żółty
- 3 – kolor pomarańczowy
- 4 – kolor czerwony
- 5 – kolor fioletowy
- 6 – kolor ciemnoniebieski
- 7 – kolor jasnoniebieski
- 8 – kolor jasnozielony
- 9 – kolor różowy
- 0 – kolor szary
- D – ustawienie daty końcowej wraz z przypomnieniem
- SPACJA – przypisz siebie do danej karty
- ESC - wyjdź z edycji karty.
- C – zarchiwizuj kartę.
- CTRL + ENTER – zapisz wprowadzone informacje - podczas pisania i edytowania pól opisowych.