poniedziałek, wtorek i czwartek w godzinach 10.00 - 15.00
środa - dzień wewnętrzny
piątek w godzinach 10.00 - 14.00
Widok zawartości stron
Choroby przewlekłe
Widok zawartości stron
Widok zawartości stron
Widok zawartości stron
Widok zawartości stron
Widok zawartości stron
Widok zawartości stron
Dostosowanie procesu kształcenia
Adaptacje procesu kształcenia to zmiany w toku studiów stwarzające możliwość wywiązywania się z obowiązków akademickich, które uwzględniają sytuację zdrowotną oraz specyfikę wymagań merytorycznych danego kierunku. Mają stanowić wsparcie w osiągnięciu niezależności na studiach.
Są one proponowane przez doradcę edukacyjnego po indywidualnej rozmowie ze studentem i złożeniu przez niego dokumentacji medycznej zgodnie z 7 zasadami wsparcia edukacyjnego.
Adaptacje są przyznawane na wniosek studenta/doktoranta zgodnie z obowiązującymi procedurami (Zarządzenie Rektora UJ nr 150 )
Przykładowe formy adaptacji zajęć:
- Zwiększenie limitu nieobecności wraz z możliwością nadrobienia zaległości na warunkach ustalonych z osobami prowadzącymi zajęcia;
- Możliwość otrzymywania materiałów dydaktycznych od wykładowców;
- Możliwość zaliczania materiału w trybie indywidualnym w przypadku, gdy sytuacja zdrowotna uniemożliwia studentowi regularne uczestnictwo w zajęciach;
- Modyfikacja harmonogramu zajęć minimalizująca nieobecności związane z planowanym leczeniem;
Przykładowe formy adaptacji zaliczeń i egzaminów:
- Wydłużenie czasu ich trwania;
- Rozłożenie sesji egzaminacyjnej w czasie;
- W przypadku egzaminów z obszernego materiału umożliwienie zdawania go w częściach;
- Dostosowanie formy egzaminu;
Szczegóły dotyczące zasad ubiegania się o adaptacje znajdziesz tutaj.
Wzory dokumentów znajdziesz tutaj.
Istnieje również możliwość podjęcia współpracy DON z wykładowcami mającej na celu uzgodnienie najbardziej odpowiednich strategii edukacyjnych pozwalających na przeprowadzenie zajęć w sposób dostępny. W ramach tej współpracy możliwe jest:
- Informowanie prowadzących o przyznanych studentowi/studentce adaptacjach
- Przekazywanie wskazówek dydaktycznych dotyczących technicznych aspektów organizacji zajęć oraz sposobów ich przygotowywania z uwzględnieniem potrzeb studentów chorujących przewlekle.
- Przeprowadzanie konsultacji i szkoleń dla prowadzących zajęcia z zakresu metod wspierania studentów z chorobami przewlekłymi.