Skip to main content

Web Content Display Web Content Display

O DON

w tekście łatwym do czytania

Web Content Display Web Content Display

Find us here:

Web Content Display Web Content Display

Mon, Tue and Thu, 10:00-15:00 hrs
Wed – internal focus day
Fri, 10:00-14:00 hrs

Web Content Display Web Content Display

O DON w tekście łatwym do czytania

Ikona ETR - tekstu łatwego do czytania i rozumienia

CO TO JEST DON UJ? 

Pełna nazwa DON UJ to Dział do spraw Osób Niepełnosprawnych Uniwersytetu Jagiellońskiego. Dział ten to jednostka uczelni publicznej. W tym tekście używamy skrótu DON. 

 

GDZIE ZNAJDUJE SIĘ DON? 

Biuro DON znajduje się w Krakowie, przy ul. Mickiewicza 9A, na 4. piętrze. 

W budynku są 2 windy. 

Sekretariat – miejsce pierwszego kontaktu to pokój 410.  

Sekretariat znajduje się w prawym korytarzu budynku. Są to pierwsze drzwi po prawej stronie.  

 

JAK DOTRZEĆ DO DON? 

Do DON można dojechać komunikacją miejską.  

Rozkład jazdy MPK.  

Najbliższy przystanek autobusowy to AGH/UR. 

Miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami (tzw. koperta) dostępne jest przed budynkiem (od strony ulicy Krupniczej).  

Budynek jest dostępny dla osób z niepełnosprawnościami. 

 

CZYM ZAJMUJE SIĘ DON? 

DON doradza i wspiera studentki i studentów w trudnej sytuacji zdrowotnej, ze szczególnymi potrzebami i z niepełnosprawnościami. 

DON działa na podstawie Zarządzenia Rektora nr 150 i Regulaminu Studiów.  

Trudności, z którymi można zgłosić się do DON, mogą wynikać z: 

  • niepełnosprawności 
  • długiej, ciężkiej choroby 
  • nagłej choroby lub wypadku 
  • zaburzeń psychicznych 
  • zaburzeń ze spektrum autyzmu 
  • problemów w czytaniu i pisaniu. 

 

WSPARCIE, KTÓRE MOŻESZ OTRZYMAĆ: 

  • spotkanie z doradczynią edukacyjną 
  • dostosowanie egzaminów i zajęć do potrzeb osób z niepełnosprawnością 
  • dostosowanie materiałów do nauki 
  • pomoc specjalistów do spraw technologii wspierających 
  • szkolenia z aplikacji i programów pomocnych w studiowaniu 
  • dostępne zajęcia z języków obcych dla studentów z niepełnosprawnością wzroku/słuchu 
  • współpraca z wykładowcami 
  • stypendium dla osoby z niepełnosprawnością 
  • asystent dydaktyczny 

 

JAK UMÓWIĆ SIĘ NA SPOTKANIE? 

  • Zadzwoń do sekretariatu DON pod numer telefonu: 12 663 43 40 i zapytaj o możliwość spotkania 
  • Wyślij wiadomość mailowo: don@uj.edu.pl i zgłoś chęć spotkania 
  • Skorzystaj z czatu DORADA (DORADA lub wyszukaj nas w aplikacji MS Teams jako DORADA) i napisz wiadomość. 

Sekretariat DON pracuje od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:30 do 15:30. 

Dyżury doradczyń odbywają się: 

  • w poniedziałek, wtorek i czwartek w godzinach od 10:00 do 15:00 
  • w piątek w godzinach od 10:00 do 14:00 
  • środa to dzień pracy wewnętrznej 

 

TŁUMACZENIE W POLSKIM JĘZYKU MIGOWYM 

Istnieje możliwość rozmowy w polskim języku migowym.  

Przed przyjściem do DON należy zgłosić taką potrzebę. 

W DON UJ jest także aktywna usługa tłumacza polskiego języka migowego (Tłumacz Migam). Aby połączyć się z Tłumaczem Migam należy kliknąć w ikonę języka migowego. 

Kliknij, aby połączyć się z tłumaczem Migam

 

 

 

 

 

Do DON możesz przyjść również z psem asystującym. 

Serdecznie zapraszamy!